Salgs- og medlemsbetingelser

Ved godkendelse af køb godkendes salgs- og medlemsbetingelserne også

Jeg accepterer, at headspace Danmark må kontakte mig med mere information om nyheder, resultater og andre støttemuligheder via e-mail og telefon. Jeg kan til enhver tid tilbagekalde mit samtykke, når jeg hører fra jer eller ved at skrive til info@detsocialenetvaerk.dk

Betaling

Foreningen Det Sociale Netværk/headspace Danmark modtager betaling med Dankort/VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard og JCB. Ved donationer og det et-årige medlemskab er det også muligt at betale med MobilePay. Betaling vil først blive trukket på din konto, når dit køb er blevet gennemført.

Alle beløb er i DKK, danske kroner. Foreningen Det Sociale Netværk/headspace Danmark, som står bag headspace, er ikke momsregistreret grundet sin status som velgørende og almennyttig forening. Derfor er der ikke indeholdt moms i salgsprisen.

Foreningen Det Sociale Netværk/headspace Danmark bruger en godkendt betalingsserver, der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer.

Fornyelse

Når et medlem/bidragsyder støtter headspace med et fast medlemsbidrag, gives der lov til, at headspace trækker det valgte beløb efter aftalt betalingsfrekvens som gælder fra den dag aftalen er indgået.

Hvis medlem/bidragsyder har oplyst sit CPR-nr. til headspace med henblik på skattefradrag efter gældende regler, vil headspace sørge for indberetning til SKAT af det skattefradragsberettigede beløb.

Kvittering

Medlemmet eller bidragsyderen modtager en kvittering på e-mail ved indmeldelse eller donation.

Registrering af oplysninger

headspace registrerer indtastede oplysninger i forbindelse med en donation eller medlemskab. Oplysningerne videregives ikke, men headspace gemmer oplysningerne i fem år i henhold til regnskabet. Find vores Privatlivspolitik her

Specielt om løbende donationer

Vi er utroligt glade for alt støtte, men du kan selvfølgelig til enhver tid stoppe en løbende donation/medlemskab. Det gør du ved at sende en mail til info@detsocialenetvaerk.dk, hvori du oplyser dit navn og adresse, og at du ønsker at opsige dit medlemskab.

Fortrydelsesret

Da vi er en almenvelgørende organisation, er vi ikke omfattet af forbrugeraftaleloven, og da der er tale om en donation, er dit “køb” ikke omfattet af den sædvanlige 14-dages fortrydelsesret efter forbrugeraftaleloven. Der er gives ingen fortrydelsesret på din donation over en fast gaveaftale med betalingskort.

Klager over fejl/problemer ved donationen kan gives til følgende adresse, e-mail eller telefonnummer:

Det Sociale Netværk / headspace Danmark
Østergade 5, 3. sal
1100 København K

tlf.: 50 846 846
info@detsocialenetvaerk.dk

Reklamationsret – fysiske varer

Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation.

Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert betjening af produktet/ydelsen.

Foreningen Det Sociale Netværk/headspace Danmark vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang.

Ved returnering rettes henvendelse til nedenstående adresse, ligesom reklamationer sendes til:

Foreningen Det Sociale Netværk/headspace Danmark
Østergade 5, 3. sal
1100 København K

Der modtages ikke pakker sendt på efterkrav.

Refusion – fysiske varer

Hvis der er aftalt refusion, så bedes I sende jeres bankoplysninger, så vi kan overføre det aftalte beløb.

Fortrydelsesret – fysiske varer

Der gives 14 dages fuld returret på fysiske varer købt i vores Webshop. Perioden regnes fra den dag, hvor du modtager ordren. Returneringsomkostninger skal du selv afholde.

Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 efter købet, og fra fortrydelsen skal I senest 14 dage efter returnere forsendelsen.

Meddelelsen skal gives pr. mail på info@detsocialenetvaerk.dk. I meddelelsen skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord: du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Klagemuligheder – oversigt og links:

Har du en klage over et produkt, købt i vores Webshop, kan der sendes en klage til:

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus, Toldboden 2
8800 Viborg

Du kan klage til Center for Klageløsning via kpo.naevneneshus.dk

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage via ec.europa.eu/odr

Indgiver du en klage her, skal du oplyse vores e-mail adresse: info@detsocialenetvaerk.dk.